8 Ekim 2011 Cumartesi

Tuzlu kek

Geçen gün bloglarda geziyordum.İlginç bir tarif dikkatimi çekti. Daha önce hiç denemeğim bir tarif olduğu için hemen kolları sıvadım ve  denemeye koyuldum:)sonuçmu 15 dkikada boşalan tepsi :):)
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı yogurt
1 su bardağı zeytinyagı
1/2 su bardağı süt
5-6 adet küçük küp küp doğranmış çig patates
2 paket kabartma tozu
4 çay kaşığı tuz
İsteğe göre dereotu, maydanoz
Karabiber ve pulbiber
3-4 su bardağı un

Yapılışı:
Yumurtaları çırpın, un ve kabartma tozu hariç sırasıyla diğer malzemeleri de ekleyin. Zeytinyağı yerine sıvıyağ kullanabilirsiniz.Ben tuzlu yememeye özen gösterdiğim için 3 çay kaşığı tuz kullandım. Ama tuzlu tercih ederseniz tuz miktarını biraz daha arttırın. Baharatları da damak zevkinize göre ayarlayabilir, sevdiğiniz diğer baharatlardan ilavelerde bulunabilirsiniz. Patates yerine peynir de kullanabilirsiniz, hatta ikisini birlikte de kullanbilirsiniz. Hayal gücünüze ve damak zevkinize kalmış, canınız nasıl isterse:))
Tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra en son kabartma tozu ve unu ilave edin. Kalıp kullanacaksanız 1 paket kabartma tozu da yeterli gelecektir, ben fırın tepsisi kullandığım için 2 paket gerekti. Unun miktarını kek hamuru kıvamına göre ayarlayın. Ne çok katı ne de çok akışkan bir hamur elde edince yağlanmış tepsiye dökün. 180C de 45 dakika kadar , kürdan testi ile kontrol ederek, pişirin.. 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)