26 Aralık 2011 Pazartesi

Sarmaiçi


Genellikle günlerde arkadaş toplantılarında yada kabul günlerinin vazgeçilmezi haline gelmiş lezzetli bol yeşillikli kış aylarının vazgeçilmezi baş tacımız bir lezzet:) evet evet Çok severek yaptığım bol acıylada ağzım yanmasına rağmen yemekten vazgeçmediğim sarma içinden bahsedeyim sizlere:)Bol yeşillik ve bol acı olmazsa olmazıdır sarma içinin.Bazı yörelere göre adı değişebiliyor.Ama bizim buralarda (balıkesir/ edremit bölgesinden bahsediyorum egenin tam bağrından yani..:)) İsmi sarma içi olarak geçiyor.Buyrun bu lezzetli yemeğin tarifi
Malzemeler
Kişi sayısın göre 1 çay bardağı kalın bulgur
1 demet maydonoz
1 demet dereotu
1 demet taze soğan
1 havuç
yarım limon(kabuklarıyla beraber)
2 domates
karabiber
tuz
zeytinyağı
(arzuya göre nar ekşisi)
1 kaşık salça(renk vermesi için)
Yapımı
Bulguru yıkayıp sıcak su ile haşlayalım.kabaran bulgura sıcak su ilave ederek güzelce pişmesini sağlayalım ve sulandıralım.Salcayı ilave edelim.dere otu maydonoz ve taze soğanı incecik doğrayalım havucu rendeleyelim.domatesin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım.limonu yıkayıp küp küp doğrayalım.karabiber tuz zeytinyağı ve nar ekşiisini ilave edelim.güzelce harmanlayalım.Afiyet olsun

10 yorum:

  1. benim için değişik bir tarif olmuş ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. İlk kez duyuyorum çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar :) Nefis bir şeye benziyor bu. Ellerinize sağlık. Selamlar.,

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ediyorum hanımlar denemenizi tavsiye ediyorum:)

    YanıtlaSil
  5. daha önce hiç bu şekilde yendiğini duymamıştım. Ama bayıldım. Ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ben bu şekılde hazırlamıyorum farklı bir iç olmus ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Bizim yöredede yapılır buna batır deniliyor haşlanmış üzüm yaprağı veya yufka ekmeğiyle yenilir tadı gerçekten nefis bilirim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. teşekkür ederim hanımlar eve gülo anne bazı bölgelere göre değişiyor.bizim bölgede kabul günlerinde günlerde sık sık yapılan bir yemekdir:) oldukcada doyurucudur

    YanıtlaSil
  9. Acıyı çok severim.Demek ki bunu da çok severim.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. bu yemek bizim buranın yaprakiçine benziyor aynı.bizde içine yeşil mercimekle nohuta ilave ediliyor.çokta lezzetli olur canım.sizin sarmaiçide süper güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)