30 Aralık 2011 Cuma

Yeni bir yıla tatlı bir MERHABA ( Hamur tatlısı ile)


Sevgili blog arkadaşlarım,Bir koca yılı daha geride bırakmanın sevinci ve burukluğuyla sözlerime başlıyorum.Eminim ki sizlerde benim gibi geçip giden zaman için üzülüyor,Gelecek güzel günler için seviniyorsunuz.Karma karışık duygular içerisinde bulunmak bu olsa gerek.Tüm blog yazar Arkadaşlarımın ve takipçilerimin yeni senesinin sağlıklı mutlu huzurlu geçmesini diliyorum.Allah hepimize tüm sevdiklerimizle beraber sağlıklı uzunnnnnn yıllar nasip etsin.Yılbaşı yada noel diye bir şeye pek fazla inanmadığım için sizlere öyle koca çam ağaçlı yada yılbaşı süslü şeyler paylaşmak yerine yeni seneye tatlı tatlı girin diye hamur tatlımın tarifini vermek istedim.Bu tatlı benim vazgeçilmezlerim arasında.Aslında şerbetli tatlılara düşkünlüğüm oldukça azdır.Ama bu tatlıya nedense hayır diyemiyorum.İçerisinde bulunan hindistan cevizindenmidir bilinmez?(Bkz.Hindistan cevizi tutkunu biri olarak).
Bu tatlıyı beğenip deneyeceğinizi umut ederek Sizlere bayat bir espri yapmadan yazıma son vermek istemiyorum..
HAYDİİ SENEYE GÖRÜŞÜRÜZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ :):):):)
MALZEMELER:
250 gr margarin ( eritilecek)
2 yumurta
2 kahve fincanı şeker
10 kahve fincanı un
1 çay bardağı hindistan cevizi
1pk vanilya, 1pk kabartma tozu
Üzerine bolca toz yeşil fıstık
ŞERBETİ İÇİN:
12 Kahve fincanı şeker
12kahve fincanı su
1-2 damla limon
YAPILIŞI:
önce şerbeti kaynatıp soğumaya bırakalım.
Yumurtayla şeker mikserle iyice çırpılır.eritilip ılıtılmış margarinde ilave edilir.un,k.tozu,vanilya eklenerek elle yumuşak bir hamur elde edilir.en son hindistan cevizini de hamura ekleyip yoğurulur.hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparılarak oval şekil verilir tepsiye dizilir.üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.fırından çıkarınca soğuk şerbet hemen dökülür.ben üstüne tepsi kapatıp fırına geri koyuyorum.fırının sıcaklığıyla şerbet daha iyi çekiyor.    
 

4 yorum:

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)