8 Aralık 2011 Perşembe

Ispanaklı Pasta

Görenlerin --aa ne kadarda bol antep fıstıklı pasta dediği, --tadanların ise antep fıstığı değilmiş yahu bildiğin ıspanak bu  dediği bir süperrr pasta tarifi sizlerle paylaşmak istedim.Gerçektende ilk gördüğümde inanmıyorum bu kadar çok fıstıklı pastamı olur demiştim.tatdığımda ise üzerindekilerin fıstık değil ıspanaklı kek kırıntıları olduğunu anladım.aman canım ıspanaklı pastamı olur diyenler tabikide var aramızda ama gerçekten tadına baktıkdan sonra bu fikirlerin birer birer yok olacağını düşünüyorum.Günlerde doğum günlerinde çay saatlerinde akşam misafirlerine sunulabilecek hafif ve çok pratik bir pasta yada kek tarifi:)(Genelde ara kreması olarak sade kremşanti kullanılıyor,ama ben kakaolu kremşantide kullandım).Buyrun tarifi.
 Malzemeler:
2 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
yarım su bardağı sıvı yağ
200 gr ıspanak ( püre halinde yarım su bardağı)

Üzerine:

1 paket kakaolu  kremşanti
1 paket krem şanti
2 su bardağı soğuk süt

Yapılışı:
Ispanakları yıkayıp  doğrayalım. Tavada suyunu salana kadar kavuralım. Püre haline getirmek için rondodan geçirelim. 1 paket krem şantiyi süt ile hazırlayalım. Yumurta ve şekeri iyice çırpalım.(4-5 dakika kadar)Sonra içine yağ, vanilya, kabartmatozu, ıspanak püresi ve unu ekleyip karıştıralım.Yağlanmış ve tabanına yağlı kağıt konmuş tepsiye dökelim.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 40 dakika pişirelim. Kıyılarını keselim. (yuvarlak, kare vs.)kesilen keki robotta un şeklinde çekelim.Hazırlanmış olan krem şantiyi ve kakaolu kremşantiyi kekin üzerine sürelim.(kekin soğuk olması gerekir)Un haline getirilmiş kek parçacıklarını üzerine serpelim.

4 yorum:

  1. İtiraf; arkadaşımda ilk gördüğümde, ıspanaklı kek cevabı gelince ıyyy ben yemem olmuştu..Yedikten sonrada şey kem küm bir dilim daha alabilirmiyim diyince bir kahkaha tufanı kopmuştu:)

    YanıtlaSil
  2. Benden de bir itiraf gelsin o zaman. Bundan 4 yıl kadar önce ben de yemem diyenlerdendim. Şimdi katettiğim yola bakıyorum da aslında doğal malzemelerden güzel renkler yakalamak gibisi varmı. Ispanağın yeşili, Pancarın kırmızısı, havucun turuncusu vs. Ne güzel oluyor değil mi? Ellerin dert görmesin kekin çok yumuşacık görünüyor. Bir dilim almak isterdim. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. Bayılıyorum bu pastaya :)
    Ben ilk yediğimde inanamıştım ıspanaklı olduğuna:)
    Hissetmemiştim hiç:)
    Hissedenler varmış demek:)
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim hanımlar :) itiraflarınız için bende ilk gördüğümde ne garip ya ıspanaklı kekmi olur demiştim. gerçekten tatdıktan sonra çok leziz olduğunun farkına vardım şu anda tarif defterimi süsleyen keklerden bir tanesi:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)