12 Aralık 2011 Pazartesi

Balkabagı Tatlısı

Benim içinBal kabağının çıkması demek yeni yılın yaklaştığı anlamına geliyor:)Pekde çok severim bal kabağını Tatlısını çorbasını böreğini herşeyini çok severek yerim:)Heleki tatlısı bol kaymaklı cevizli olursa tok olsam bile hayır diyemem:)Bal kabağını aslında geceden şekere yatırmak lazım dahada ballansın tatlı olsun diye.ama eğer benim gibi dayanamayıp aynı gün içinde yapmayı tercih ederseniz buyrun tarifi:)
İki kilogramlık kadar bal kabağı
250 gram şeker
5-6 adet karanfil
kaymak
yapımı
ilk önce kabaklar soyulur ardından çekirdeklerinden ayrılır.
İki parmak genişliğinde dilimlere ayrılır.
Geniş bir tencereye ilk önce kabak dizilir üstüne şeker serpilir ve böyle sıralar oluşturulur.
Ağzı kapalı biçimde yaklaşık 4 saat bekletilir.
Ocağın altı orta hararette açılır.
Şurubun daha kıvamlı olması için tencerenin ağzı hafifçe açılır.
Piştiğinde kaymak veya cevizle servis edilir.

2 yorum:

  1. ben de balkabağı severlerdenim.Her şekilde severek yerim. Seninkide çok güzel görünüyor sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Her hafta alırdım bal kabağı.Ama pazarcım bu yıl gelmiyor.Pazarda başka tezgahlarda var ama bir türlü beğenemiyorum.Bu sorunu çözmeliyim bu fotoğraf beni bitirdi.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)