18 Aralık 2011 Pazar

Portakallı kek Ve...


Tam portakal mevsimi sulu sulu tatlı portakalları en çok kekde kullanmayı seviyorum. Portakallı kekin kokusu tadı beni cezbediyor nedense.Portakal demişken Bu sulu  C vitamin deposu hakkında bir kaç birşey söylemeden geçmek ayıp olur dimi:) Bildiğiniz üzere Portakalın yararları saymakla bitmiyor.Örnk:Cildi güzelleştirir,Kanı temizler, Vücudun vitamin ve madensel tuz ihtiyacını karşılar.Akne ve sivilceye iyi gelir.Bağırsakları düzenler..Vs vs İnsan vücuduna bu kadar çok yararı olan meyveyi neden tüketmemek de hala ısrarcı bir milletiz anlamış değilim.:) Geçen gün pazarda iken bir hanımın konuşmalarına kulak misafirliği ettim:) biliyorum kulak misafirliği ayıp ama dediklerine misafir olmamak mümkün değil ki:) hanımefendinin dedikleri aynen şöyle;--- Ah şu kör olasıca portakalı hiç sevmiyorum.dokunduğumda midem kalkıyor.hele ki kokusunu duymamak için tezgahlardan bir adım öte gidiyorum:):) --Ne kadar garip Hayatım boyunca portakal sevmeyen bir hanımı ilk defa görüyorum.TAbi herkes her nimeti yemek sevmek zorunda değil. Ama nimete de böyle konuşmamak gerek.Her ne kadar klişeleşmiş diye adlandırılsa da bu laf, O nimeti bulamayanlar var.Gerçekten var...

Gelelim tarifimize Bu bol portakallı Keki Hasta olan birtanecik annaneciğime yaptım :) şifa olsun inşALLAH..
Malzemeler
2 yumurta
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı portakal suyu
1 çay bardağı portakal kabuğu
kabartma tozu
vanilya
yeteri kadar un ( yaklaşık 3 bardak)
1 adet soyulmuş portakal
Yapımı
yumurta ve şekeri güzelce çırpalım. sıvıyağ ve portakal suyunu ilave edip çırpmaya devam edelim. portakal kabuğu rendesini ilave ettikten sonra karıştırıp alt üst edelim.unu eleyerek ilave edelim. k. tozu vanilyayı ilave ettikten sonra margarin ile yağlanmış kek kalıbına  aktaralım. üzerlerine soyulmuş doğranmış portakalları ilave edelim.40 dk kadar pişirelim.Afiyet olsun


3 yorum:

  1. Enteresan insanlar var yeryüzünde. Portakal sevmeyeni ben de ilk defa duyuyorum. Dediğiniz gibi her nimetin bi faydası var ve sevmesek bile kötü söylememek lazım. Ellerinize sağlık, annenize geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  2. :) teşekkür ederim neslice hanım:) evet bende ilk duydum ALLAH inş. o hanımı açlıkla terbiye etmes:)

    YanıtlaSil
  3. portakal kokusu bana kadar geldi:))) ımmm nefis görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)