2 Aralık 2011 Cuma

Kakaolu ayva tatlısı & Cikolata soslu pudingli kek

Blogumda bir şeyler yayınlamaya başladığımdan bu zamana kadar fark ettimki hiç bir yazıda 2 tarife yer vermemişim.Sakın ola ayy bu başka bloglardan özenmişşşşşşşşş kıskanç gibi algılanmasın:)Malum bu aralar blogumu boşladım.İçimi rahatlatmak içinde bir yazımda 2 tarife yer vermek istedim hepsi bu.Malum ayva zamanı geldiii geçecek ama ben bir türlü ayva tatlısı yapamadım.Alışıla gelmişin dışında oldu benimkisi biraz.nedense kakaolu her şeyi çok sevmem sanırım.kakaolu kek,pasta muhallebi...utanmasam çikolatalı yemeklere girişicem yakında o derece çok seviyorum.biliyorum çok bir yararı yok çikolatanın vücuduma ama napim:) o kadar spor yapıyorum ama yinede çikolata çikolata çikolata.. Lafı çok uzattım farkındayım gelelim bu iki birbirinden güzel tarife.Efendim o kadar çok tarifim var ki pc de kayıtlı hangi birini yayınlasam bilemedim Buyurun Daha bugün yapmış olduğum kakao kremalı ayva tatlısı & Çikolata soslu pudingli kek'e :)

Kakao Kremalı ayva tatlısı
Malzemeler
4 adet büyük boy ayva
4 damla kadar limon suyu
2 su bardağı su
8 yemek kaşığı toz şeker
kakaolu kremşanti (ve tarife göre süt)
Yapımı
Önceden bir kaba su dolduruyoruz ve limon damlatıyoruz.(soyduğumuz ayvaların kararmaması için)Ayvalarımızı güzelce temizliyoruz(Çekirdeklerini atmayın tatlımıza hafif renk verecek)Temizlenen ayvaları limonlu soğuk suya atıyoruz.bu arada biz krem şantimizi hazırlayalım üstündeki tarife göre ve buz dolabında biraz beklemeye alalım.Daha sonra tencereye 2 bardak soğuk suyu döküyoruz.Yıkanan ayvaları su dolu tencereye diziyoruz ve hızlı ateşte kaynayana kadar ağzı kapalı pişiriyoruz.Suyumuz kaynadıktan sonra altını kısıyoruz. ve 4 damla limon suyunu ayvanın çekirdeklerini ve 8 yemek kaşığı toz şekeri ayvaların üzerine gezdirip yaklaşık 10 dk daha pişiriyoruz.Pişen ayvaları soğumaya alıp dinlendiriyoruz.Daha sonra soğuyan ayvaları kakaolu kremşanti ile sunuma hazır hale getiriyoruz.:)

Çikolata soslu pudingli kek
Malzemeler;
4 Yumurta
Yarım Su Bardağı Sıvı Yağ veya Yarım Paket Margarin
1 Su Bardağı Süt veya Yoğurt
1 Paket Puding
1 Su Bardağı Toz Şeker
2 Su Bardağından Puding Kadar Eksik Un
1 Paket Kabartma Tozu
1 paket hazır çikolata sos (tarifine göre süt)
üzeri için bol fındık

Yumurtalar ile şekeri mikser ile iyice çırpalım. Sonra kabartma tozu hariç diğer malzemeleri karıştırarak çırpmaya devam edelim. İyice karıştırdıktan sonra kabartma tozunu fazla karıştırmadan ilave edip yağlanmış kalıp ile 175 derece fırında pişirelim. Daha sonra pişen kekimizin üzerine tarifine göre hazırlamış olduğumuz çikolata sosunu ilave edelim ve bol fındık ile sunuma hazırlayalım.





4 yorum:

  1. ikiside harika olmuş canım.özellikle kek bayıldım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..her iki tARİFTE NEFİSS:))

    YanıtlaSil
  3. sağolun hanımlar:) teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık harika lezzetler bunlar. Özellikle de kekine bayıldım. Sevgiler

    YanıtlaSil

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)