27 Kasım 2011 Pazar

kakaolu Islak Kurabiye

Herkese Mutlu huzurlu pazarlar:):)Hava o kadar güzelki buralarda sanki yazdan kalma bir hava var dışarısı hafif serin ama güneş bu serinliği örtüyor.Bu güzel pazar gününde dışarıya çıkmadan olmaz tabiki heleki benim yaşadığım gibi bir tatil beldesindeyseniz.Lafımızı fazla uzatmadan gelelim ıslak kurabiye tarifimize.bu tarifi ilk gördüğüm andan itibaren yapmak için can atıyordum.ama bir türlü fırsatım olmadı.En sonunda o fırsatı yarattım ve sıvadım kolları.Kendileri lezzizmi leziz mükemmel bir kurabiye oldular efendim:) bu yoğun ilgie maruz kalan  kurabiyeden benim payıma düşen sadece 4 tane oldu:( evdekiler saolsun.... :):):)

malzemeler
1 yumurta
yarım bardak sıvıyağ
1 margarinin 3 te 2 si
1 çay bardağı toz şeker
3 bardak tepeleme un
25 g kakao
1 vanilya
1 kabartma tozu
2 yemek kaşığı süt
ıslatmak için
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
Yapımı
yumurta ve şekeri güzelce karıştırıyoruz.margarini ilave edip elimizle yoğuruyoruz.kakaoyu şekeri vanilyayı ve sütü ilave ediyoruz.en son unu eleyerek ilave edip kabartma tozunuda ilave ediyoruz.ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.hamuru yuvarlayıp ortasını parmağımızla bastırıyoruz.180 C fırında 20 dk pişiriyoruz.daha sonra ılık kurabiyeleri  1 bardak suda 1 bardak şekeri erittiğimiz soğuk şerbeti(kaynatmadan)şerbete atıyoruz.ve hindistan cevizi ile süslüyoruz.afiyet olsun..


4 yorum:

  1. eylemin mutfagı28 Kasım 2011 10:53

    bende denemiştim ama bizimkiler pek alışamadı tadına.ama ben çok sevdim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. birde ben fırsat yaratım şunu denesem:))))
    ellerine sağlık nefis görünüyor canım
    mutlu bir hafta dilerim
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok lezzetli bir kurabiye yapmayanlara şiddetle tavsiye ediyorum:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler arkadaşlar:) sarımutfak bence en kısa zamanda denemelisin bu tarif gerçekten çok güzel eğer tatlı düşkünü biriysen emin ol vazgeçemiyeceksin:)

    YanıtlaSil

Değerli Yorum'un için Teşekkür Ederim :)